Till startsidan
Start /Om regionen /Varumärkesplattform /Relationsvarumärken

Relationsvarumärken

Region Värmland samarbetar med eller har en relation till flera självständiga varumärken. De definieras som relationsvarumärken och har egna visuella identiteter.

Ibland används dubbla avsändare och andra gånger används enbart relationsvarumärket som avsändare. Några exempel på Region Värmlands relationsvarumärken är 1177, KSDarprt, Oslo–Stockholm 2.55 eller Wermland opera.

Varumärket Värmland

De samlade associationer, tankar och värden som finns runt platsen Värmland sammanfattas i varumärket Värmland som Region Värmland är samordnare och ansvarig för. Varumärket grundar sig i Värmlandsstrategin och arbetar med länets gemensamma marknadsföring och profilering.

Varumärket Värmland kan användas vid samarbeten av olika slag och är särskilt idealiskt när det inte finns en huvudavsändare eller gemensam grafisk profil att samlas kring. Till exempel vid samarbeten med kommuner, näringsliv och organisationer.

Om Varumärket Värmland (varumarketvarmland.se)

Sidan uppdaterad

Hjälpte sidan dig?