Om den grafiska profilen
En gemensam grafisk profil är viktig för att ge ett enhetligt uttryck i vår kommunikation med omvärlden. Genom att konsekvent arbeta utifrån dessa regler ökar igenkänningen och vi får bättre genomslag i vår kommunikation.
Vår grafiska profil är framtagen för att underlätta och säkerställa ramarna för detta arbete. Här finns till exempel regler för hur logotypen ska användas, vilka typsnitt som ska användas samt vägledning för hur trycksaker, annonser, informationsmaterial och profilprodukter ska se ut.
Den grafiska profilen är framtagen för samtliga inom organisationen men kan i visa fall kräva att du är van att arbeta med formgivning. Om du har frågor är du därför alltid välkommen att vända dig till kommunikationsavdelningen som gärna hjälper dig vidare!
Andra varumärken inom regionen
Grafisk manual Värmlandstrafik
Kampanjmanér och övriga profiler
Särskilda kampanjer och projekt kan ha egna manér och dessa regleras oftast i en egen enklare profil. För att ta fram en egen form för ett projekt eller verksamhet krävs beslut från kommunikationsdirektören.
Ändringar, tillägg och avsteg
Eventuella ändringar, tillägg och avsteg från denna manual beslutas av kommunikationsdirektören.
Om du har frågor
Har du frågor om hur exempelvis profilen får tillämpas kontakta
formgruppen@regionvarmland.se.