Överklagan av tilläggsavgift
Har du fått en tilläggsavgift vid en biljettkontroll som du tycker är fel kan du överklaga tilläggsavgiften. Det kan du göra direkt via formuläret här nedan. Du kan också skicka e-post eller ett brev till oss med din överklagan.
Du måste skicka in din överklagan så vi har dessa senast 10 dagar från kontrolltillfället.
E-post eller brev
Skickar du in din överklagan via e-post eller brev behöver vi ha följande uppgifter:
- Bild på tilläggsavgiften.
- Busskortsnummer/biljett-id för att styrka att du rest med rätt biljett och giltig biljett.
- Om du rest som student behöver vi se din studentlegitimation (så att vi ser att den är giltig och att den är märkt med Svensk Kollektivtrafiks studentresesymbol).
- Kontaktuppgifter (skickar du brev behöver vi din adress alternativt en e-postadress för återkoppling).
- Ditt personnummer.
Du hittar våra kontaktuppgifter här.
Så behandlar vi dina personuppgifter
Värmlandstrafik ingår i Region Värmland, som är personuppgiftsansvarig. För oss är det viktigt att du ska känna dig trygg med att vi behandlar dina personuppgifter på ett säkert och lagligt sätt. All vår behandling av personuppgifter sker enligt gällande dataskyddslagstiftning.