Lära genom analys av synpunkter med hjälp av analys av inkomna synpunkter

Region Värmland analyserar inkomna klagomål och synpunkter på vården från patienter och deras närstående. Deras behov, preferenser och resurser blir en utgångspunkt i utformningen och utvecklingen av hälso- och sjukvården.

Så går det till

  1. Patientnämndsenheten analyserar inkomna klagomål och synpunkter på vården.
  2. Analyserna redovisas sedan till vårdgivaren så att vårdgivaren kan anpassa vården efter patienternas förutsättningar och behov.
  3. Avvikelser rapporteras också till Inspektionen för vård och omsorg (IVO), så att myndigheten kan fullgöra sina skyldigheter.

Ta del av våra analyser

Aktuella verksamhetsanalyser

Övergripande analyser

Gemensamma analyser från Sveriges patientnämnder och IVO

Patienter klagar över brist på tillgänglighet och samordning i primärvården (ivo.se)

Om du har frågor om analyserna eller önskar stöd i din hantering av klagomål så är du välkommen att kontakta handläggarna på patientnämnsenheten.

E-post: patientnamnden@regionvarmland.se

Sidan uppdaterad