Jobba med oss på kansliavdelningen

Kansliavdelningen svarar för övergripande administration med fokus att säkerställa lagstiftade myndighetsfunktioner.

Medarbetare samtalar stående vid ett skrivbord.

Kansliavdelningen ansvarar för regionens informationshantering. Det innebär att vi ansvarar för att säkerställa processer, strukturer och systemstöd för användandet och utlämnandet av information, från det att informationen uppstår till dess att den arkiveras.

I vårt uppdrag ingår även att säkerställa en demokratisk och rättssäker beslutsprocess, samt att ansvara för strukturen för styrande dokument och att tillhandahålla juridiskt stöd.

Vi arbetar också med:

  • Registrering av handlingar.
  • Region Värmlands myndighetsarkiv.
  • Stödja patienter och anhöriga att föra fram och få svar på sina klagomål och synpunkter.
  • Uppdrag som dataskyddsombud.

Avdelningen består av följande enheter:

  • Patientnämndsenheten
  • Rättsenheten
  • Sekretariatet
  • Systemstödsenheten
  • Värmlandsarkiv

Sidan uppdaterad